torsdag 26 juni 2014

Nålbindningfabriken är i full gång!

Senaste kreationerna made by me
 Då det är kallt ute är min nålbindningsproduktion på topp! Jag lagar på hög till vintern och har i åtanke att eventuellt ställa mig på något torg och sälja. En stor del går åt till julklappar till släkt och vänner också. Ifjol köpte jag inte många julklappar, istället fick alla i min närmaste bekantskapskrets vantar och mössor. Det var faktiskt mycket uppskattat. Jag lagar hellre än köper! Det finns inget nöje med att gå och handla julklappar...nå nu är det ju ännu lite tid tills julen så nog om det..

På bilden till höger är mitt nyaste experiment, en väst till gossen min. Jag har inte följt någon speciellt mönster, utan enbart nålbundit så att säga "på känsla". Lite konstig är den nog, men killen på 5 år är jätte glad över den. Det gläder ett moderligt hjärta!

 Till vänster är en pannlapp med tillhörande grytvante. De är dekorerade med blommor och blader.

Upptill vantar passande för barn i typ 8-9 års ålder. Allt är tillverkat i 100% ylle och självklart är allting också valkat.

Inga kommentarer: