onsdag 30 april 2014

"Lillstugan" börjar ta form på allvar nu. "Lillstugan" är ett hus som är nerplockat för ca 10 år sedan. Den har plockats upp på vår gård av min man, jag och våra  pappor. Ja vilka pappor vi har som har hjälpt oss så otroligt mycket.

 Ingen som inte själv har byggt upp ett hus kan förstå hur mycket jobb det är! Ändå har vi ju tillgång till maskiner idag. Det hade man inte då det här huset byggdes första gången. Vi har på bästa sätt försökt värna om det gamla och inte göra huset till en "dålig kopia" av ett modernt hus. Det görs nämligen rätt ofta idag och jag tycker att det blir så fel. Nu är det ju inte så att jag går omkring och skäller på folk som gör så, men själv frångår jag aldrig principen att på bästa sätt försöka låta huset behålla det utseende det en gång hade.

 Jag är överlycklig över att ha fått rädda det här huset. Då det revs fällde jag nästan en tår. Ofta gick jag förbi det där det stod tidigare och blev alltid lika glad att se det, nu känns det som om vi "ses igen" på min egen gård dessutom!

Inga kommentarer: