måndag 12 maj 2014

En inredningsdetalj från min sadelkammare, även där får de gamla möblerna dominera. Den här kistan är från Borgå. Från min mans föräldrars sommarställe.

 Den är inte så gammal som man vid första anblicken kanske kunde tro. Den har enbart två lager färg och beslagen ser rätt så moderna ut. Jag tippar på att den är från  1950 talet. Kistan är tillräckligt gammal för att vara intressant. Jag tycker att äldre möbler har en själ som modernare möbler saknar.

 De få gånger som jag hart köpt någon ny  inredningspryl har jag tröttnat på den efter någon månad. Då har jag gett bort den till någon släkting eller bekant. Så jag har slutat med det och satsar istället på gammalt "skrot" som ibland kräver lite omvårdnad för att fungera men som sedan gläder mig alla dagar.

Inga kommentarer: