lördag 17 maj 2014

Dagens återanvändning! Gardiner och en massa tyglappar kan bli en passlig dräkt med mycket och stora fickor. Precis va jag behöver då jag sysslar med mina allehanda projekt utomhus. Nu kanske bilden är aningen otydlig, men under halshålet finns en stor ficka och två små. Nertill vid mina händer är två stora fickor som dessutom är dubbla. Bakom på ryggsidan har jag också två stora fickor.

 Jag är ju ingen mästare med symaskinen så jag syr lite hur som helst.Planerar inte ihjäl mig precis.  Allt är sytt med sicksack söm. För mig behöver det inte nödvändigtvis vara så förfärligt vackert!

 Det här med fickor kan man inte ha för mycket av. Det har faktiskt varit mitt stora irritationsmoment hela vintern, eftersom alla mina vinterrockar har dåliga och små fickor. För mig är det viktigt med rejäla fickor eftersom jag helst inte använder handväskor. De har jag nämligen en tendens att glömma efter mig, tankspridd som jag.  Bakgrunden på bilden är lite "symbolisk". Lillstugan och dess väggar börjar ta form. En del är målat och en del inte...

Inga kommentarer: