lördag 31 maj 2014

En massa bräder har blivit överlopps då vi har rivit ner sädesförvaringsutrymmet i stallet. Då var min man kreativ nog och byggde portar av dem! Superfint tycker jag.

Vi äger ingen gräsklippare och har inga planer på köpa en heller. Vi håller gräset kort genom att låta en häst och en åsna gå på gården och äta. Det blir lite rator här och där som jag sedan slår med lie.

 Här vid ingången till gården har vi haft två el band dragna rakt över. Inte vackert och inte funktionellt heller. Banden trasslar sig, går av och krånglar. Nu är det slut på det äntligen. Bräderna var rejält långa och det var bra, för porten måste vara bred så man kommer in med både lastbilar och traktorer då vi kör hö.

 Porten är målad med rödmylla, den bästa av färger enligt mitt tycke! Beslagen är behandlade med båt tjära och kimrök. En liten gnutta rå linolja satt jag också i. 

Inga kommentarer: