torsdag 12 februari 2015

Nyaste fyndet!

Lanthandel a`la Karina?


På veckoslutet köpte vi en gammal försäljnings disk. Den har ursprungligen stått i en bokhandel i Karis. Disken är säkert från 50-60 talet och mycket välhållen. Den ska så småningom upp till Villa Hyacint, men eftersom golvet inte är klart än, så får den stå i bostadshusets kök så länge. Nu börjar vårt kök mera likna en gammal lanthandel än ett kök. Det är inget som direkt stör mig, tvärt om faktiskt!


Lådor lådor massor med lådor..


Försäljnings disken har 25 lådor där av 5 stycken är dolda. Det vill säga syns inte från framsidan. De lådorna är längst ner. Disken är oerhört tung, oj du milde vad jag fick ta i" för att orka. Det var bara Peik och jag som bar så var en liten styrketräning som hette duga. Hur som helst så är den ni hemma här hos oss. Faktum är att den faktiskt är en riktigt praktisk möbel hemma i ett hushåll.

Varför måste köksinredning alltid vara enligt standard modeller och former? Mycket roligare och mera personligt blir det med sådana här prylar!


Försäljnings disk med glasprydd framsida


Jag har nu blivit väldigt förtjust i min nya disk. Den dag då den flyttar upp till Villa Hyacint så kommer jag att sakna den här i köket. För här passar den utmärkt väl. Jag har aldrig riktigt förstått mig på dyra köksinredningar. Jag aldrig förstått vitsen med dem. Måste man ha skåp i oändlig mängd som fylls med allehanda ting? Mycket vackrare blir det med en gammal skänk och...ja typ en försäljnings disk som de här !

Inga kommentarer: