måndag 23 juni 2014

Igår var "fåglarnas dag" på Lillgård

Lucy och en av hennes nya vän

 Det var sorgens dag igår. Vi fick ta bort två kycklingar som bara har blivit sjukare och sjukare. Jag har försökt med allt för att få dom att må bättre, men förgäves. Jag tycker så mycket om djur och då jag måste ta beslutet att ta deras liv går jag nästan sönder. Men ibland måste man bara, det vet jag. Det är ju enbart egoistiskt att tvinga lidande djur att hållas i liv för ens egen del.  En kyckling är ännu i liv och verkar hit tills må bra. Så nu sätter vi allt hopp på den!

Som en liten tröst har vi däremot befolkas av en skara större fåglar. Kråkungar! Ett hiskeligt liv har de och vår gamla katt Lucy har haft riktigt långvarig diskussion med två av dem. Högst uppe på stalls vinden  har de diskuterat. Det fanns inte en minsta ilska eller hot, de bara diskuterade på. Mycket underhållande!


Den här följde diskussionen  på avstånd

Inga kommentarer: