lördag 22 november 2014

Innepyssel

Lite gamla tapeter från Villa Hyacint


Ja nu kom vintern med buller och bång! Själv är jag ingen fantast av vintern men visst stämmer det att det blir ljusare och det är ju bra. Barnen är ju överlyckliga också. Jag håller mig gärna inomhus i varje fall om jag kan välja. Jag har studerat Villa Hyacints tapeter och självklart nålbundit...här några bildbevis!


Notera den gamla tidningen i vänstra hörnet. Den är gammal!

Limfärgs målade spänn papp, modernare grön färg och lite tapet

Brr här är det kallt. Alla blommor som fanns här på sommaren sover inomhus

Jag kommer att sälja mina produkter på gammeldags julmarknaden i Ekenäs det här året. Det blir första gången så det är lite spännande. Nålbundna vantar och mössor borde passa bra på en gammeldags marknad. Nålbundna plagg användes ju redan på vikingatid, så det är verkligt "gammalt". Traditionen att säga vantar på marknader och torg är också mycket gammal. Jag vill minnas att jag läst att det härstammar från medeltiden.

 
En kappsäck med innehållande nålbindnings garn i 100% ylle och halvfärdiga projekt


Jag samlar mina färdiga plagg i ett hörnskåp. På så vis har jag lite koll på vad jag har och vad jag ska laga till av. Stora vantar, sådana som karlar behöver är ännu en bristvara i mitt skåp.


Än finns det mycket plats på hyllorna i skåpet med nålbindningsprojekt

Inga kommentarer: