tisdag 23 december 2014

God Jul och ett gott nytt år!

Detalj av det senaste fyndet


Jag och Peik köpte en julklapp åt varandra igår! En stol och ett bord. Bordet är lite märkligt på något vis i sitt formspråk. Det antagligen därför jag föll för det.


Bordet  är från Sverige och är färgen är både slitet och medfaret. Någon märklig ådring har det som kanske inte är så där väldigt tilltalande. Men det är ett roligt och annorlunda bord på något vis. Möbler har vi mera än vi behöver, men bord är faktiskt något av en bristvara trots allt. Det är en av orsakerna till att vi köpte det.


En vrå i hallen med bland annat nygammalt bord.


Nu står det i vår hall och är hur fint som helst! Det är kvadratiskt och passligt stort . Jag är mycket nöjd. Det krävde lite prutande och förhandlande innan vi köpte det,  men i långa loppet så var både säljaren och vi nöjda. Hur gammalt det är spelar ingen roll faktiskt. Jag tror inte det är så där rysligt gammalt, men ändå fint och passligt slitet för att passa i vårt hus. Så ska vi åtgärda slitaget på något vis då? Nix det duger som det är!
'

Ljus av egen tillverkning känns mera äkta


Vi har sålt en del talgljus på julmarknaden och på "lördagsmarknaden" i Karis. De som nu är kvar bränner vi upp själva. Lite av dem idag och resten i morgon. De brinner otroligt fint faktiskt. Det är ju så man blir lite förvånad över hur i princip "fläsk" kan brinna jämt och fint. Ändå måste man minnas att förvara dem svalt, för annars "smälter" de bort.


Nu har vi ljus här i vårt hus!


Till alla läsare önskar jag en riktigt god jul och gott nytt år. Satsa på några bra nyårslöften och bestäm er för att lyckas, då går det klart! Själv har jag två löften för år2015..

Inga kommentarer: