onsdag 29 oktober 2014

Somliga går med trasiga skor...

Kängor som gjort sitt..


Jag brukar säga följande så där på skoj "Jag går med mina kläder tills de ramlar av mig" . Det är visserligen ett skämt, men ändå inte utan lite verklighetsbakgrund faktiskt.

På bilden ovan är mina favorit kängor sedan många år tillbaka. Ja okej nu måste de väl gå vidare till skohimmelen då..

Dragkedjorna har varit sönder länge, de har jag lappat och fixat till med nyckelringar att dra i. De har faktiskt
fungerat rätt bra, men nu...nu lossar botten. Det tror jag inte att jag har lust att börja lappa på. Jag samlar faktiskt lite på gamla kläder och också skor . Om ni någon gång råkar på ett par rejält gamla skor så sväng på dem och titta på botten. Då får ni se på lappade botten. Ofta kan det vara lappat i lager på lager. Då köptes inte nya skor så där bara inte. 


En skrattande sko

Jag gillar kängor. Visserligen går jag med annat också men favorit skon är nog kängan. De är fina för all del men för mig bekvämligheten en ännu viktigare del. Ingenting stöder mina fötter lika bra som kängor. Jag har en sjukdom som ofta gör att jag har värk i både fötter och leder. Jag stukar mig också ofta. Därför är jag extra noggrann med att ha bra på fötterna.

.   
Kängor som heter duga


Nu har jag nya kängor och ja de har de där stödet som jag behöver! De är dessutom snygga!

Inga kommentarer: