söndag 4 januari 2015

Fest med färger och former!

Lite rutigt och lite blommigt och färger, massor av färger!


Då jag ställer till med fest så liknar det mest barnkalas. Ja jag vet nog om att det kanske är lite väl i bland. Jag kan inte rå för att jag tycker det är så hiskeligt roligt att blanda både färger och former, vilt och huller om buller.

På nyårsafton hade vi lite fest här hemma. Då hade jag min chans börja "måla" med muggar, godis och servetter.. Kul!


Godis i härliga färger


Då jag började duka satt jag först en trasmatta på bordet. Det ger ett härligt robust intryck som passar till alla slags fester. Trasmattan är gjord av en vän till mig. Jag har haft den i många år och vårdar den väl. Den är fortfarande i fantastiskt skick och har ett hav av färger i sig!


Trasmatta på bord


På bordet finns en smidd ljusstake. Den är fantastisk att använda och står stadigt på bordet. Ljusen står mycket stabilt i den också. Det är en fröjd med rejält hantverk. Det känns alltid kvalitativt.


Detalj på smidesljusstake


På trasmattan har jag en löpare i mörkt linnetyg. Linnetyg är stadigt och stelt material, därför passar det som löpare på festbordet mycket bra. Min löpare är från början en gardin som jag har sytt om. Ibland brukar jag lämna linnet ostruket och det ser faktiskt inte heller så dumt ut.



Festen närmar sig..

Inga kommentarer: