torsdag 28 augusti 2014

Höst i trädgården!



Ja det är väl bara att konstatera att hösten smyger sig på. Det känns lite kallare i luften och framför allt är det fuktigare. Vädret är rysligt ombytligt, Först är det strålande sol och plötsligt dyker mörka moln upp, sen regn och det i massor!

 Då jag var yngre gillade jag inte hösten, den var ju bara dyster och ja regnig.. Nu då jag är lite äldre så har jag faktiskt lärt mig gilla hösten en aning i varje fall. Visst tycker jag fortfarande att det  är lite sorgset då sommaren är slut. Sommaren som är så härlig, men ändå... Hösten ger mig nu för tiden ett visst lugn, höskörden är undan. Potatisen har växt till sig och bara väntar på att plockas. Det är ingen god tid att måla på grund av luftfuktigheten, hästarna besväras inte av elaka insekter eller värmen. Ja listan kan göras lång.


Prydnadsäppelträdet har rekordmånga miniatyr äppel i år
Någon enstaka blomma finns kvar
Linus solar

Piip och Linus kommer springande till "husfolket"!



Plötsligt...

...regn...

....paraplyet fram!


Så dekorativt!

Ett grant par!

Naturens godis

Inga kommentarer: