söndag 31 augusti 2014

Senaste lopptorgsfynden!

Paradhandduk med spets


Ja jag är ju ingen storshoppare som ständigt ränner omkring i butiker. Jag har inget behov av det. Det värsta och tråkigaste jag vet är matbutiker! I går tog jag mig ändå tid att faktiskt gå och handla. Självklart på loppis då. Jag hittade en paradhandduk gjord i lin. Den var i fantastiskt skick och jag kunde inte motstå den.



Hantverk väl värt att ta hand om


Paradhanddukar är kanske något som inte riktigt "ligger i tiden" så min paradhandduk var inte dyr. Ändå är ju iden så genialisk med en paradhandduk så det förvånar mig att den inte har större popularitet. Paradhanddukens uppgift är ju att vara vacker och dölja det mindre vackra under sig. Kökshanddukar blir ju ofta rätt så slitna och fula. Vad är då bättre än att gömma dem under en dekorativ paradhandduk?

   
Strukturen i tyget är så dekorativt och kvalitativt

Jag köper inte kläder så ofta. I princip är det sista jag "satsar på" mig själv faktiskt. Det tycks liksom aldrig finnas tid till det. Då man har en gård med djur så slukar det nog allt annat. Så det här med "hur man ser ut" känns inte så aktuellt.

 Nu ska jag snart börja jobba. Då måste jag ha kläder som är representativa. Det är ju en bra orsak för att gå och köpa sig någonting dyrt! Eller hur? Jag hittade en Odd Molly tunika på loppis. Ja jag kunde inte släppa den. Måste köpa, ja så är det bara! Jag älskar Odd Mollys kläder. Tyvärr är ju prislappen inte gjord för min plånbok så jag har aldrig ägt ett enda Odd Molly plagg i hela mitt liv. Ja tills nu då.



Tunikan i min smak

Jag gillar alla små dekorativa utsmyckningar på Odd Mollys kläder. De är ju så personliga. Glädjen är stor över att få äga denna tunika. Självklart hänger den framme som en del av inredningen. Den är väl värd att beundra. Ja den är ju rosa också. Rosa är en färg som jag har fattat tycke för nu på senaste tiden. Sist jag gillade rosa var då jag var typ 13 år. Nu på gamla dagar gillar jag den igen, jag vet inte riktigt varför.


Dekorativt och vackert

Inga kommentarer: